En ensam söndagsmorgon

Kan verkligen känna att jag uppskattar dem en hel del, när det är tyst i huset och bara jag vaken. På söndagarna när det inte kommer någon dagstidning brukar mitt kaffesällskap bestå av Mamma My, Madeleiene Ilmrud och någon hälsoblogg. Följer dem inte on a everyday base men lite då och då. Har förberett dagens middag som blev fläskpannkaka, det är ju arbetssöndag för min del idag. Även kokat en hel gryta ägg, för det är något som det går åt här hemma, vilket jag tycker är toppen, det är nyttigt och billigt. Dock är det kokt ägg som är favorit.
När jag blickar ut från köket verkar det bli en fin dag, får passa på att ta en lång jobbpromenad :-)
 
Veckan som kommer blir intensiv, tisdag till torsdag åker jag och min mamma till Stockholm och hälsar på en släkting, vi tar Silverlinjen fram och tillbaka, skönt att slippa trixa med tågbyten eller flyg. Det räcker med att hitta rätt buss dit vi ska som ligger en bit utanför.
Ska bli lyxigt med hotell och hotellfrukost.När man väl är hemma till helgen blir det då att inventera i adventssakerna som kommer att komma fram liiiite tidigare än vanligt hos mig eftersom det veckan innan advent blir ännu mera lyx och flärd ;-), då åker vi 4 dagar till London och den vuxne sonen får bli ställföreträdande förälder ;-), något han klarar med bravur !
 
Sen kommer man hem och jobbar någon vecka, sedan är det en efterlängtad julledighet som hägrar, som visserligen kompenseras med jobb vid nyår :-)
 
Vi firade kalas för han som fyllde 14 i veckan förra helgen, en superbra helg, alla inblandande skötte sig exemplariskt! Han växer och blir starkare för varje dag som passerar, han gör mig stolt, samtidigt som jag hör ofta hur mycket cred jag ska ha för detta... lite svårt att ta in, men visst förstår jag att utan grund hade det varit svårt att nå så bra resultat på så kort tid <3
Tacksam <3
 
Funderar ibland på skolan i min hemkommun...
tänker faktiskt skriva om det i ett annat inlägg som bara kommer att handla om det, för lika nöjd som jag är lika galet missnöjd är jag... fast om jag kollar på skolan genom mina 4 söner så överväger nog mitt missnöje... och då måste man komma ihåg att det skiljer 8 år mellan son 1 och 2... 
Dock ska man när man sedan läser ha i åtanke att detta är min högst personliga åsikt och uppfattning!
Och eftersom Sverige fortfarande har åsiktsfrihet så har jag rätt att tycka som jag gör...
 
Som vanligt inga bilder när jag bloggar från datorn... jag tycker det är för jobbigt att flytta över dem från mobilen, så det kanske blir ett bildinlägg från mobilen under dagen :-)
 
Ha en underbar söndag och hoppas solen lyser även på dej <3
Carpe Diem!
 
Kramar

Kommentera här: