Long time...

Hej och hallå...
Hoppsan, en evighet sen sist känns det som
Kanske inget vettigt att förtälja eller :-)...
Jodå visst har jag det, åsikter som alltid om allt, men tiden räcker inte rktigt till.
Många bollar i luften samtidigt som man försöker fånga dagen.
Inomhusfix och utomhusfix, projekt på gång både ute och inne.
Den där lediga arbetsveckan när man ska göra så jäkla mycket, den försvinner ju i ett rasande tempo.
Hann med att tapetsera ett till av barnens rum med fondtapet förra helgen iaf. Nu är det bara att köpa två vägguttag som ska skruvas dit och sen kan han ställa alla sina grejor på plats :-)
Ja och sen är det ju den där dörren som ska dit också...
Men men Rom byggdes inte på en dag den heller...
En Polenkryssning hann vi också med mannen och jag i sällskap med min mamma och sambo, undrar om det fnns fler "barn" som gör så mycket ihop med sina/sin förälder som jag gör?
Vi åkte dagtur, 24 h kryss, ut från Kalrskrona på onsdagen och tillbaka i Karlskrona tidigt torsdag morgon, helt perfekt.
 
Och jag då...
Jodå, all träning var beträffar gym är islagt nu när det är så underbart ute, all fokus på viktminskning är också lagd på vänt...
Livet är mer än bara hysteri runt kost och hälsa
Kanske får man landa lite i nuet och se vad ens ork och fokus räcker till...
Just nu finns annat i mitt liv som tar mer tid och energi...
Detta betyder ju inte att jag sitter inne och äter pizza och chips :-)
Jag promenerar mina (minst) 5 km varje dag och jag äter den mat jag är sugen på, äter vi på restaurang väljer jag med smaklökarna och kanske inte så mycket med hjärnan, vill jag äta glass (som jag älskar) så gör jag det, vill jag ha fika till kaffet så fikar jag, och nej det får mig inte att må dåligt och det ger mej inte ångest, så därför ser jag i nuläget ingen anledning till att inte äta det som faller mej in :-)
Däremot är som jag skrivit inte godis och min kropp vänner längre, jag blir "bakis" av lösgodis! Choklad funkar bra med blandgodis är katastrof, testade igår, köpte godis för ca 15 kr och i lösgodisbutik blir det inte många bitar... och idag när klockan ringde fanns den där "hang over" känslan, och nej när jag inte dricker alkohol så varför ska jag då äta godis och må skit...
Så... näe, glass eller choklad får det bli istället!
 
Kanske dags att hoppa ur morgonrocken och klä på sig lite inför en ny arbetsdag :-)
 
Ha det gott alla!
Lite bilder kommer kanske upp i ett annat inlägg inom det närmaste.
 
Kramar

Kommentera här: