Påsklov

Detta fenomen som barnen sett fram emot så mycket...
Många dagars ledighet och sovmorgnar :-)
Mycket har hunnits med sedan sist, båda bra och mindre bra saker...
Något har förverkligats och något har skjutits på framtiden, hur det blir med det sista är det bara att vänta och se. Dock står jag vid ett val att dra igång en grej... men ärligt, så finns inte min ork, tyvärr. Det hjälper inte mig men det kan mycket väl hjälpa andra...
 
Det som har förverkligats är att jag fortfarande håller mitt LCHF tänk och mat... och sakta men säkert blir det minus på vågen, hoppas på 2 kg totalt i morgon :-)
 
Fast det jag hade mest i åtanke var vår lilla egentidstripp till London med min mamma och hennes sambo :-)
 
Det finns en enkel anledning till att vi inte introducerat barnen i London än, och kanske aldrig kommer att göra är att tempot är alldeles för högt för dem, alldeles för mycket att gå, stressigt i tunnelbanan med snabba byten och långa tunnlar. Givetvis finns det fantastiska saker att se och uppleva för dem, fast tror iofs att det bara är en av dem som skulle uppskatta det som finns att se, den av dem som har ro i kroppen att se det vackra <3
 
Vi åkte till Kastrup med tåg dagen innan vi skulle flyga för flyget gick supertidigt, checkade in på Clarion på stationen/flygplatsen. Helt okej hotell, lite hårda sängar och en usel "early bird" meny... så ... nope inget för mig iaf. Dock åt vi middag på ett underbart litet hak i Kastrup... ( haha alltså... jag trodde inte det var en plats, utan bara en station ;-) ) det hette Conrads och hade fantastisk mat !
 
 
Utsikten från vårt rum, fönster från golv till tak 
 
 
 
 
 
En galet god burgare 
 
Vårt plan landar på Gatwick och vi tar Gatwick express in till Victoria Station, därifrån tunnelbanan ut till Ealing där vi skulle bo 3 nätter. En vacker lite förort till London, med shoppingcentra och en fantastisk park.
England ligger nåstan 1 månad före oss i klimatet så just denna helgen var det 20 grader varmt och strålande sol varje dag. Så helt underbart!
Vi bodde på ett Hilton hotell, Doubletree by Hilton, Ealing hette det. Kan rekommenderas, gym, bra sängar, trevlig personal, bra städning och en toppen frukostbuffé! Läget var alldeles intill det fina grönområdet och en tunnelbanestation runt hörnet. Perfekt!
 
Fredagen tillbringade vi i Ealing, strosade i affärer och shoppade lite, åt glass och bara tog dagen för sig. Stället vi käkade middag på var en stor besvikelse... , trots att det var ett lokalt ställe och sådana brukar ju vara bra...
 
 
 
Glassbilen
 
 
En kyrka 
 
 
Grönområdet som fanns precis utanför
 
Fredagen och lördagen spenderade vi i centrala London, vi tittade på en del turistattraktioner, vaktombytet vid Horseguards Parade, fikade i St James Park, shoppade och åt på vårt favoritställe, Montgomery Pyke, både fredagen och lördagen. Besökte Trafalgar Square och Picadilly Cirkus, var utanför Westminister och så det hav av blommor som folk lämnat till minne av terrorattacken i London.
På lördagen åkte vi till Camden, för att besöka Camden Market, och det var en upplevelse som inte kan beskrivas i ord, mållös och stum av alldeles tagen är enkelt uttryckt.
Så mycket på så liten yta, wow säger jag bara...
Här kommer en bildbomb, se och njut och dröm er bort :-)
 
 
Big Ben
 
 
Westminister Bridge
 
 
London Eye
 
 
Alla vackra blommor
 
 
Horseguards Parade
 
En duva i St James Park
 
 
 
 
 
Ett dignande fikabord
 
 
 
 
 
Vaktombytet
 
 
Ny kostym på vakten :-)
 
 
Streetart på Trafalgar Square
 
 
Blingiga skor hos Sketchers
 
 
Mat på Montomery Pyke
 
Siv ( mamma) och Yoda :-)
 
 
Bilder från Camden
 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastisk mat från ett gatustånd
 
 
Underbart vackra körsbärsblommor på ett träd
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oj... jag hade visst pengar kvar när weekenden var till ända... kanske ska jag spara dem till nästa gång :-D
 
 
Nu alla får ni ha en fortsatt fab påskhelg, nu lyser ju även solen :-)
Själv drar jag till jobbet och tjänar schyssta pengar idag när det är storhelg och så :-)
 
Kramar
 
 
 

Kommentera här: