Midnatt råder tyst det är i huset, tyst i huset, alla sova släckta äro ...

Men hej och hallååååå....
Nä, här är det inte midnatt, dock är det tyst, för det är bara jag vaken.
Sovit lite dåligt inatt då stormen vrålat utanför och regnet piskat mot rutorna. Dock tog jag sovmorgon till kl 7 :-)
Med ett barn som har sömnproblen och väldigt svårt att komma till ro blir även jag ganska påverkad, visst är det en dag när vi inte ska upp och iväg så tidigt så får väl ungen ligga där och glo ;-), men idag är det ju lite på agendan och hyfsat tidig uppstigning...
Jaja det är väl bara att ta det lugnt och andas, det som det sker det sker, hoppas dock få lite svar framåt våren för såhär kan det inte fortsätta!
skönt är det att det bara idag är något planerat, sen jobbar jag de andra två dagarna.
Idag kommer morfar och sen bär det av till en av mina systrar för sedvaligt julfirande och massor av mat :-)
 
På tal om mat så kommer jag ju osökt in på min kost-och träning...
Kort sammanfattat, maten är åt helvete, as usual, kan nån komma och laga mej 14 matlådor i veckan så jag börjar äta?
Behöver minst två mål lagad mat om dagen, men det finns det varken tid eller ork till att göra, tyvärr, sen ska den gärna vara lite varierad... och nyttig... vägrar äta kyckling 24/7, beundrar dem som gör :-)
Nja, grejen är att jag skulle behöva hitta ett sätt att få i mig alla kalorier jag behöver smidigt... typ dricka dem... och alla proteiner, får ng sätta mig på min lediga vecka och kolla runt på bra proteinpulver, som inte smakar röv då vill säga :-)
Träningen går bra och till viss del ser jag ju att kroppen svarar på den även om det går sakta....
En hel del minus centimetrar sedan jag började träna effektivt och mäta mig den 29 okt 2016, så visst händer det lite iaf.
 
Vad vill jag ha i julklapp?
 
Några hundra tusen kronor i ett kuvert vore snällt kära tomten :-D (pengar betyder ganska lite, jag vet, men för mig skulle det vara en stor fördel till mycket)
Ett lugnt 2017
Att vi alla får vara friska
Att det görs famsteg till alla i min familjs fördel
 
Lite kryptiska saker, men ger faktiskt ingen närmare förklaring till mina önskningar.
 
Avslutar med ett citat:
 
"Från oss alla till Er alla, en riktigt God Jul"
 
Kramar

Kommentera här: