God morgon!

Vaknade tidigt, strax efter 5 och ser en klarblå himmel :-)
Jippie tänkte jag ... morgonpromenad... ska bara slappa en stund till, jaha det ledde ju givetvis till att jag somnade m och vaknade 6:15... och det var värsta regnvädret ute.
Gissa om jag blev irriterad.... kunde ju gått upp när jag var vaken!
Väl uppe och i full färd med att inmundiga mitt morgon fettkaffe så drar molnen bort och solen lyser med all sin kraft...
Men nu hade jag ju bortpriorieterat promenaden för en slapp söndagsmorgon innan jobbet... ahhhh typiskt :-)
 
Njuter av att sitta i min ensamhet på morgnarna, går gärna upp extra tidigt för att få denna stund för mig själv. Visserligen är Wille redan vaken men han gillar också att vara för sig själv på morgonen så det gör absolut ingenting.
 
Går igenom alla bloggar jag följer som jag inte hunnit med under den hektiska jobbveckan :-)
Följer ju en del LCHF bloggar och en del lokala samt givetvis "Familjen Annorlunda" Madeliene Ilmrud :-)
 
Funderade idag när jag blandade mitt fettkaffe ( som för er som undrar är: kaffe, 1 msk kokosolja (i mitt fall Kung Markatta) och grädde 40%) hur många burkar kokosolja och hur många liter grädde samt hur många kilo smör jag konsumerat sedan den senaste omstarten av LCHF i oktober 2014?
För att inte tala om alla ägg :-)
 
Väldigt många tror jag :-)
Kokosolja äter bara jag, grädden också, smöret använder jag till ALL matlagning och om jag mot förmodan skulle baka något. För i mitt kylskåp kommer det inte in något MARGARIN!
 
Just i skrivandets stund känner jag att jag har hittat livsstilen LCHF, inte bara sättet att minska i vikt. Har väldigt svårt att se mig återgå till "gamla vanor och mönster", alltså mackor, pasta och ris. Dessa kan jag verkligen säga att jag klarar mig utan. 
Självklart är det så med godis, fast det är min akilleshäl :-)
Händer i sällsynta fall att jag äter detta, då ska sägas att det är min enda "last" ingen sprit och inget nikotin!
Vet med mig att jag mår inte toppen om jag äter det, men när jag gör det är det ett medvetet val och givetvis får jag stå för dess konsekvenser!
 
Jag har kört LCHF en period innan i mitt liv, om jag inte missminner mig var det från augusti 2011 till april 2012, tappade då ca 14 kg. Tyvärr tappade jag spåret och gick tillbaka till gamla vanor, men gick faktiskt bara upp 4 av de totalt tappade :-) Dock var startvikten väldigt hög... :-/
Bestämde mig efter hemkomsten från semestern i oktober 2014 att nu var det dags att testa igen :-) Till sanningen hör att jag innan dragits med i light och lågkalori-tänket och kände hur jag saknade allt det goda i LCHF ( läs... Bregott, grädde, aioli, beasås mm)
Så sagt och gjort LCHF it is from here!
Dock var det ff bara 4 upp så totalt 10 förlorade kilon tillskrivs LCHF.
Tappade snabbt 8 kg från mitten på oktober till 1/1 2015, härefter går det neråt men i mera sakta mak :-) -4 kg sedan 1/1 :-)
Men jag går neråt och det är för mig mitt mål än... har 4 kilo kvar till mitt mål och 2,1 till mitt drömmål :-)
 
Så tack vare LCHF har jag totalt 22 minuskilon :-) och det tackar jag för!
 
Finns massor att läsa om LCHF på nätet!
Kostdoktorn. se
LCHFingengören
HalvaLindha 
och många många fler...
 
Ha en fin söndag!
 
Kramar <3

Kommentera här: