Ännu en tidig morgon

Inte uppe vid 6, med dock vaken, sonen skulle börja jobba vid 7. Kontrollbehov, curlingmamma... NEJ men så länge han bor under mitt tak, trots att han är vuxen och får ta konsekvenser av sitt handlande, så kan jag göra honom den lilla tjänsten att se till att han kommer i tid till jobb och skola. Det kan vara så att man missat ställa mobilen, kan vara så att den uppdaterats och stängts av mm. Dock fungerar det bra och har väl bara ett fåtal tillfällen behövt väcka honom.
 
Gick till stadskärnan igår och åt en riktigt god after work på puben Satan i Gatan, hela jan och feb äter man "gratis" det som kostar är drickan till maten, och det är valfritt läsk, öl, vin och cider.
En kaffe på Espresso House blev det oxå innan vi skulle vara hos "lasermannen", intressant att se hur det gick till. Såg ut att göra ont :-(, så inga removers för min del utan en skickligt cover up i så fall :-)
Ååååå jag vill verkligen villvillvill, tatuera mig, antingen en v-formad stor mellan bröst och nyckelben, eller fortsätta på min vänster arm och bygga neråt, eller en text på ryggen, ra´s öga i nacken... mmm det finns måååånga alternativ och önskningar :-)
Meeeen det fattas en viktigt ingrediens.... money, till vad jag ser som "en onödig utgift", detta är sånt man får unna sig av "gåvopengar" som ex födelsedag, julklapp mm, eller vinstpengar ;-)
Nä man måste ha till det grundläggande först, boende, el, värme, mat och kläder efter årstid, telefon, bensin alt busskort. För mig kommer alla dessa på plats 1. Basic!
 
När fan ska lappmöglet sluta falla?
Boring!
 
Kanske dax att göra lite nytta, idag fish n´chips till middag med aioli. Eller kanske inte så mycket chips, det går lika bra med grönsaker ;-). En promenad oxå får det bli, lite NCIS oxå, snart har vi sett alla säsonger utom den senast, den spar vi till sist ;-)
Lite körkortsteoripluggningshjälp får det oxå bli!
Ett och annat tråkigt papperskrivande oxå, kanske...
 
Ha en fin torsdag i busvädret!

Kommentera här: