Tröttast. com

Fyyyy fasen jag tror jag inte pallar ett dyft...
Avdelningschefen för ortopeden, KC, ringde igår vid tvåtiden på em och undrade om jag kunde jobba som resurs natten tills idag...
Ja vad svarar man... av ren förvåning blev det ett ja... Bra extrapengar och finfina kollegor :-)
Men ... idag var det klipptid bokad till grabbarna kl 10 i Kalmar och sen hade jag lovat dem att vi skulle shoppa för deras julklappspengar...
Ehh vad gör man... jo man jobbar en hel natt, åker hem och sover 35 min innan man häver i sig flera liter kaffe och väcker sina barn...
Åker tillbaka till stan så de får bli nyårsfina i håret, kuskar runt med dem till alla affärer de vill gå i...
Wille köpte ett dubbdäck till cykeln på Biltema, Edward skulle ha tillbehör till Xboxet så det blev, Xbox Live, headset och gamepad, ett nytt spel och en 15 meter nätverkskabel. För egen del blev det en ny laptop då den här trotjänaren snart lämnar in. Nåt erbjudande där man fick väska, trådlös mus och support i 2 år, vilket lät mkt bra då jag är sjukt oteknisk och blir tokig när det inte funkar ;-)
Här skulle det bara vara att plugga i kontakten och starta och allt skulle funka... låter som en dröm i mina öron :-)
Wincent hade sett ut nåt leksaksvapen på Hobbex hemsida, så javisst hans pengar, hans val så det blev nåt gevär, alla är nöjde och glada... jippieee!
 
Hem och däckar av två timmar i sängen... vaknar av att jag håller på att svälta ihjäl... inser då att det är sådär 17 timmar sedan jag åt sist... så snabbt till affären och köper rostbiff :-). Brieost, majjo och rostbiff till mat, gott! Barnen åt korv i stan och sedan det som var över från gårdagens middag.
 
I morgon hjälper storebror Eddan att dra kablar och installera lajvet :-)
Och jag kommer att studera min nya dator :-)
 
Sen på kvällen blir det superparty med släkt och goda vänner, massa god mat och ett el giganto firework :-)
 
Härligt med glada och förväntansfulla barn!
 
Och en look back över ett turbulent år blir det också... såååå stay tuned :-)
 
Bye bye

Kommentera här: