Barnfri tid vs egentid

barnfri tid och egentid är inte samma sak, inte för mej i alla fall. På min barnfria tid som jag har när barnen är i skolan då gör jag allt här hemma som behöver göras, städa, diska tvätta damma... varje dag e de desamma :-), eller näe inte varje dag men flera dagar i veckan. Egentid har jag när jag gör saker för min skull, när jag tränar, promenerar, får massage, går på krogen eller bara ligger och glor i soffan :-)
Givetvis försöker jag i allra största mån kombinera barnfri tid med egentid. Jag promenerar, glor i soffan mm när jag städat klart och barnen fortfarande är i skolan. Ibland går det att träna även på skoltider men inte alltid och då tar jag mej egentid till träning. För det är väl träningen jag prioriterar just nu kan jag lugnt säga. De har en jättefin barnhörna på gymmet och faktiskt får barnen vara med på vissa pass, så det är nog inte omöjligt att de får hänga på mer än en gång. Hittills har det löst sig ändå :-)
 
Hmm jag hade tänkt vara LEDIG denna veckan... men det gick inte så bra när avdchefen på Ortopeden ringde i em och undrade om jag kunde ta ett dagpass imon. Mmmm vad svarar man... gillar inte jobba dag/kväll där, vill BARA jobba natt :-) men hade ingen giltig ursäkt på lager så det får bli att kravla ur sängen tidigt och göra det bästa av situationen. Han bara gå på två sätt... bra eller åt helvete :-)...
 
Lika bra å gå dit och faktiskt vara tacksam att man är önskad och någon de ringer till :-)
Hade tänkt kolla om hon är intresserad av en "varannanveckas semestervikarie" i sommar, jobba två nätter min "lediga" vecka är helt okej :-)
Om inte annat blir det mycket fina pengar till Turkietresan :-)
 
Nähe dax och släcka ner för barnen och sen hoppa ner i soffan å se om de finns nåt å glo på :-)
 
Ha de bäst!

Kommentera här: