Det blåser

som fan vilket innebär att det är kallt inne trots att värmen är på. En nackdel till med höst och vinter förutom de igår :-). Idag är det jobb eller rättare sagt hela veckan förutom ons och lördag. Men idag börjar jag inte förren 15:30 så jag hinner fixa middag och äta med barnen innan det blir en liten stund på fritids för deras del. De kan behöva lite miljöombyte. Har hunnit med en promenad i snålblåsten oxå men det drog friskt runt öronen :-/. Fick en smärre chock idag när jag ställde mig på vågen... visst att jag visste att den ökat MEN INTE SÅ MYCKET!!!! Så från och med idag och fram till vi åker till Malmö så blir det en kombination av dietsmooties ( Naturdiets är godast) och ett mål lagad mat med mycket protein och grönsaker. Behöver tappa minst tre tills dess iaf, helst 5-6 vore nice. Har väl innan bara sett förbi men idag kändes det att gränsen var nådd... varför låta det eskalera när man så jädra väl vet hur du blir av med dem... jo för att det är så förbannat gott med mat, att mysa i soffan och "unna" sig det lilla extra. Jag om någon vet att mysätandet och fika och läsk är förödande, det var det som fick mig att ta beslutet att lägga mig på operationsbordet för 17 år sedan när vågjäveln tangerade 129,8 kg, fy fan säger jag bara! Never again! Då var det en större och mer riskfylld op än vad det är idag, för då gjordes den med öppen kirurgi, dvs "they cut you open" som Jack The Ripper ;-), hahah näe det var väl överdrivet men jag har ett ärr på 25 cm mitt på magen som påminner mej varje dag. ÅNGRAR MEJ ALDRIG! Det var det bästa jag gjort i hela mitt liv!
 
Men nu är det dax att bli av med de futtiga kilona som sitter nånstans från midjan och neråt :-), kanske dax att bege sig ut i köket och fixa kycklingen som blir dagens middag :-)

Kommentera här: