Ångest

Nu har jag gjort något jag mycket sällan gör... Jag gick och la mig i sängen igen efter att jag faktiskt gått upp och både druckit kaffe och läst tidningen 🤪. 
Det är tyst, förutom barnens andetag från rummet intill. Jag är ledig och det är lördag 👍. Det är marknad idag och vi hoppas på bättre väder. 

Till min rubrik..
Så mycket ångest i vår värld
Klimatångest
Matångest
Plastångest 
Träningsångest
Kroppsångest 
Jobbångest
Ja listan över vad som ger detta fenomen kan nog göras mycket längre än så...
Tänk på klimatet, ja absolut, res så lite som möjligt med kommunikationer som ger stor påverkan.  Jepp, jag kör min bil på etanol och jag promenerar ofta om jag ska transportera mig kortare sträckor,  men absolut flyger jag, dock enstaka gånger per år ✈.
Använd inte engångsprodukter av plast, och om man gör sopsortera gärna rätt.
Ät svensk mat som slipper långa transporter, köp närodlat och kött från glada djur. Nej, jag tänker inte sluta äta kött och inte heller byta mer kost till plantbaserat. Utan försöker hålla mej till raden innan, typ glada grisar och sprättade höns, honung från min kompis bin etc.
Kropp och träning, absolut, men låt det INTE bli ett tvång, att träna ska vara roligt 💪. 
Mycket händer nu i sociala medier att många starka kroppspositiva kvinnor träder fram, en eldsjäl är ju Linda - Marie Nilsson ❤.
Älska dej själv, shit vad klyschigt det låter, men ack jävlar vad sånt det är. Om du inte börjar där är det svårt med resten.
Jag övar fortfarande, men fasiken vad jag börjar bli bättre.
Oh yes  jag har för mycket vikt till min längd 🤪 och för alla normativa tabeller som finns.
Men jag är frisk! Jag äter inga mediciner, jag orkar gå flera mil, ingen diabetes, inget högt blodtryck mm.
Ja, jag är nog lyckligt lottad än så länge iaf. Vad framtiden har för mig är jag lyckligt ovetande om.
Så lev i nuet, är mitt råd ❤
Lyssna på Emil Assergårds låt "Leva Livet" 💕
Jobbångesten är nog den jag just nu är drabbad av, står för förändringar på den fronten nu, inte i form av arbetslöshet, men av förändringar. Men men, det som sker det sker och man för se tiden an. 

En vecka full av jobb ligger framför mig, sen nästa söndag landar jag här ✈🏖🍷😍 igen.

I mitt älskade Alanya ❤
Ingen klimatångest då inte 😂😂😂.
Sol, bad, mat, promenader det är väl typ det hela på den veckoagendan 😋.

En stor glädje som komma skall är detta :


Bebiskläder 😍😍😍
Haha inte för egen del 🤪
Men jag ska bli moster, till en flicka ❤

Nu börjar solen leta sig fram här igen och det kanske är dags att kliva upp igen.

Ha en underbar dag alla, utan ångest 😘

Kramar ❤

Kommentera här: