När livet hamnar på paus

Det blir så ibland och så är det för alla ,att livet hamnar på paus, en del tar långa pauser och en del kortare...
I mitt fall vet jag inte vilket, lång eller kort.
Fast egentligen är det ju så att livet går ju vidare i alla fall, dagarna i månaden rullar på, blir till en vecka, blir till många veckor.
Nu är det nedräkning tills vi blir fulltaliga i familjen igen!
Nya utmaningar, nya insikter, nya bekantskaper...
Everything happens for a reason, as simple as that
 
Man måste lära sig använda sina förmågor, vända dem till sin fördel, våga lita på dem, våga lita på vad hjärtat säger.
Att våga säga NEJ och STOPP, jag vill inte...
Att använda sina insikter och lärdomar till att kanske försöka förmå andra att inte göra misstag.
 
Jag har en utmanade höst framför mig, där det åter är dags att ta på kämparhandskarna och sätta fast skinnet på näsan igen, att tuffa till mej och kliva fram!
Helt enkelt, ta tag i först och främst mitt eget liv, min fysiska och psykiska hälsa, för stärker man inte sig själv så kan man inte stärka någon annan!
Våga!
 
Vi är nu mitt i sommaren, den varmaste och torraste på väldigt länge, det regnade igår, typ 10 droppar...
Tycker synd om alla djur och alla som har sin huvudsakliga försörjning inom jordbruk.
Känns som det kommer bli en tuff höst och vinter för dem.
Trots värmen har det blivit mer och mer fixat här hemma, denna helgen avslutades målningen av huset som påbörjades 2016 :-)
Det är snart helt tomt, läs utrensat på all bråte i källaren, det har ju bara tagit sedan 2012 att få ordning..., garaget är snart användbart, (bara) taket ska fixas...
5 pallar pellets kommer i morgon och ska hanteras... läs, tas ner i källaren... eller får de står kvar i garaget i väntan på att oljetanken ska skäras ner och tas bort för att kunna ha pellets i pannrummet och i förkällaren.
Någon mer "gympryl" ska införskaffas och sen är den kombinerade spel (flipper) och gymkällaren klar :-)
 
Den lediga veckan lider mot sitt slut, bara i morgon också sen är det dags att kliva in i ekorrhjulet igen, fast mitt jobb på sommaren är helt underbart, denna otroliga frihet!
Veckan efter blir det en liten egentripp för mej och mannen, lite raggarbilar, hotell, hotellfrukostar och ost :-)
 
Sen, efter det... börjar snart skolorna för alla barnen!
 
Ha en fortsatt fin söndag!
 
Kramar

Kommentera här: