Höstlov

Och ledig vecka för min del, galet skönt :-)
Dock lite samvetskval då det känns som man "borde" göra grejor med barnen... hmmm kanske dax att lära mig att mina barn inte är så små längre..., 14,13 och 11 och kanske inte vill göra saker med sin mamma ;-)
Nja... 11 åringen vill nog iaf :-)
 
Idag blir iaf en lugn dag då jag ska hjälpa min mor med diverse saker...
eller kanske det kallas så för att kunna skjuta upp sånt som egentligen borde göras här hemma?
Vi fick vårt fiber installerat i fredags, deta innebär för min del att det är helt kalt i hela hallen, allt monterades ner innan eftersom jag inte visste riktigt hur de skulle dra alla sladdar.
Nu känns det mest som stök, ett stök som jag vet med mig att jag inte kommer orka ta tag i denna veckan ialf.
 
Som sagt det finns så mycket borden...
Dock har jag lärt mig att lyssna inåt och bromsa när jag känner att hjärnan svämmar över, när det blir lite over and out...
De senaste två veckorna har präglats av att jag varit sjuk, vilket jag sällan blir och då blir det än värre... 12 orkeslösa dagar varav några var arbetsdagar när man typ tvingar sig iväg och är mer frånvarande än närvarande, en hel ledig vecka i soffläge... fy fan säger jag, hatar att vara sjuk....
Grejen är ju att det är egentligen nu efteråt jag måste tagga ner och inte tro att jag ska kunna ta igen det jag missade som sjuk... för då är jag ute på djupt vatten.
 
Då står han där och knackar på dörren... Mr Ångest, som direkt leder mej dit jag var i somras... långt ner, dit jag aldrig vill komma igen.
 
Så planering av tiden, avsätta tid till vila och träning är mitt sätt att hålla detta på avstånd, unna mig själv tid och diverse "skäm bort" grejor :-)
 
Är nöjd med mig själv faktiskt, har gjort en träningplan för att "komma tillbaka" nu efter så lång frånvaro och än klarar jag den.
Min plan var att gå till gymmet, alltså rent fysiskt ta sig dit. Göra enbart 3 eller 4 övningar på låga vikter, enbart överkropp den ena dagen och underkropp den andra, tredje dagen hemmaträning (kondition) då vi faktiskt har en schysst cykel här hemma, och igår var dag 3 så yessss.... det blev 6 km på cyklen och några minibandsövningar från MammaFitness.
Idag blir det överkropp på gymmet, utökar till 5 övningar idag.
 
Min store son har det bra, vi hörs emellanåt via messenger, nu har det varit tyst några dagar men han och hans kompis skulle högt upp i norra Thailand och vandra i berg och övernatta där så nåt internet är nog inte att tänka på där iaf.
 
Nu är det dags att ta tag i dagen, diska, äta något och bege sig mot Vimas!
 
Ha en fin dag alla!
 
Kramar
1 Mamma:

skriven

Tack för all hjälp i går.

Kommentera här: