Vardag igen

Så kom den då tillbaka... vardagen
Långt från lovets slappa dagar, en av tre var svår att få upp idag och det är bara att tacka att det inte var tre av tre :-)
Dagen idag har varit en tuff dag och sjukt jobbig...
Ångest deluxe för att åka och handla mat!
Hatar det verkligen av hela mitt hjärta, all kreativitet och matglädje är borta.
Samma hjulspår hela tiden, hate it!
Försöker ju se till att barnen får det de ska ha... det är ett nödvändigt ont, som sagt det är för att inget är roligt eller gott längre, att laga mat är pest!
Vilket resulterar i att jag själv inte äter som jag borde...
Är ju ärlig av mig så... dagens meny såg ut såhär... kl 12:10 1 st korv utan bröd på Biltema och kl 15 ca 150 g kokt torsk och 1 msk aioli... that´s it :-/ om jag äter mer idag???? eventuellt det kokta ägget som är i kylen om ingen av kiddosarna snor det på en smörgås...
 
Ja jag vet, behöver inga moralpredikningar om att jag måste äta... jag VET det... 
Skulle bara vilja resa bort en vecka, bo på hotell och få frukostbuffé att välja och vraka av varje morgon, lunch och middag på restaurang, det skulle vara en gåva!
Och ja självklart skulle jag äta, det handlar inte om någon ovilja mot att äta eller nån sjuk ide om att svälta utan att jag helt enkelt är så trött på att laga mat... finns ingen kreativitet kvar, matlagningsglädjen är borta.
Känns jättehemskt, jag som verkligen älskat att laga mat :-(
 
Ack ja sånt är livet, det går väl över som allt annat....
 
Har bestämt mig ( nästan) att prova Maxis matkasse några dagar, de hade 3 dagar för 6 pers så den funderade jag på, kanske får man lite inspiration och framför allt slipper jag fundera på vad vi ska laga :-)
 
Kramar

Kommentera här: