Hej och hallå lite såhär in i december :-)

Hålls det på och julstökas mycket nu? Eller blir det i sista sekund?
Här är de flesta tomtar på plats och idag tänkte vi fixa pepparkakashuset.
Allt mitt julpynt försvinner ju på nyårsaftons morgon så lika bra att gå all in direkt :-)
Här har allt travat på i sin gilla gång, inte för många av vare sig toppar eller dalar.
En del sjukdomar har vi haft, feber, hosta, ont i halsen och en infekterad tå...
Hoppas innerligt att jag klarar mig från detta denna gång... tyckte jag hade mitt tillräckligt för ett tag sedan.
Har varken råd eller lust att bli sjuk, allrahelst inte nu när jag både jobbar fler timmar och har verkligen kommit igång till 100 med min träning.
Känner mej så nöjd att jag beslutade mig för att börja träna på allvar och verkligen prioritera att gå dit och göra mina pass.
Gav mig själv en månadsutmaning från 29 okt till 29 nov och den har varit grym!
Jag har gått dit även om jag inte velat från början så har jag varit tacksam när jag gått därifrån.
Under denna månad har jag tränat 18 gånger, tappat 0,3 kg i vikt (då detta inte har varit fokus alls utan på att få träningsrutin), - 2 cm i midjan och - 2 över rumpan och ökat +1 över låret...
Så nu hoppas jag på en lika bra december!
Utan sjukdom och full av träning!
 
Följer Olga Rönnberg, Mamma Fitness på Facebook... och hon är GRYM!
Massa träningsvideos och live tips :-)
En eyeopener... bara för att "godiset" är gjort på dadlar betyder det inte att det är "nyttigare"... 100 g dadlar =396 kcl och 100 g vitt socker = 398 kcl... kanske är det dock svårare att äta 100 dadlar än 100 g socker...
Men jag tror iaf att jag får mindre ont i huvet av dadlar iaf :-)
För ont i huvet får jag av socker... och allrahelst om det är godis, kakor är inte på samma sätt faktiskt...
Men jag råkade få med en påse skumtomtar från affären igår... och de hamnade i min mage... hela påsen... och efter en stund kom ont i huvet deluxe... och det sitter lite kvar... som baksmälla ungefär :-/
Så sakta blir min godiskonsumtion mindre och mindre...
Dock slinker det ner en och annan bar från någon kosttillskottsfirma emellanåt... fast de funkar ok...
Barebells... f*ck så goda... som godis :-D
 
På grund av mitt onda huvud blir det ingen träning idag utan en 5 km promenad ist i det friska och klara vädret.
Grilla ska vi göra ikväll, så längesedan så det ska bli otroligt gott!
 
Ha en fin lördag!
 
Kramar <3

Kommentera här: