Skälby

Det är en helt fantastisk plats i Kalmar, en oas mitt i staden!
En 4 H gård med massor av djur och stora ytor som inbjuder till lek och rörelse.
Igår anordnades det en em med massor av gratis aktiviteter, både såna att medverka själv i och att titta på. 
Det var bla cirkus, utegym, pilkastning, hoppborgsrace, slackline, fårvallning med hund och ett gigantiskt mattält där det bjöds på smaker från världens alla hörn!
Ett hyfsat väder gjorde att det var mycket folk, mestadels sJag hade nästan alla mina barn med mig, i utbyta mot Edward som inte ville hänga på hade William en kompis med.
Inne på Skälby mötte vi Roger och de flesta av barnen :-)
 
Vi kollade på höns och grisar, de mindre barnen (och Wincent) lekte lite :-)
 
Efter ett ta gick vi år olika håll, Wille och Elias drog sig mot city, jag ställde mig i kön till mattältet och när jag var nästan framme kom Wincent och gjorde mig sällskap, efter matorgien drog vi oss mot stan för att hämta de större grabbarna och för att handla på Maxi.
 
Sammantaget en riktigt trevlig dag!
 
 
 
 
 
 
En ny bil har också hittat hem till oss och målning av huset går framåt i sakta mak :-)
 
 
 
 
 
Ha en fin dag :-)
 
Kramar

Kommentera här: