Än så länge...

Är det tyst i huset, bara kylen surrar litegrann och utanför hörs fåglarna vakna till liv. Har varit vaken någon timma och hunnit dricka kaffe, läsa tidningen , sänka flödet på pannan och lägga tvätt i tumlaren :-)
En lätt huvudvärk gör sig påmind, men det kan vara för att fredag och lördag kommer att gå i ett högt tempo... alltså lite stressrelaterat :-(, men det brukar ju lösa sig utan stress. Det vet jag egentligen, men det är så min kropp reagerar och har reagerat sedan traumat förra hösten.
2 månader sedan helvetesgapet murades igen... och det tar tid... men ljuset i tunneln syns tydligare nu.
 
Vid för mycket ljud och stress stänger jag av, drabbas av total minneskaos och kan inte fokusera alls. Får panik för jag glömmer vad jag lagt saker mm.
Men det går över efter en stund, det räcker med att gå ut och vara i trädgården en stund så släpper det. Att få distans, även om den finns på hemmaplan :-)
 
Snart dax att börja slå i receptboken och leta fram ingredienser till marinaden, skriva lista på det som behöver handlas.
Mannen kommer om nån timme och då åker vi till marknaden med två av barnen, den där store grabben har bestämt med kompis att de ska gå :-) Känns bra att han numer har kompisar <3
 
Nähe nu är det bestämt nån vaken, så hej då!

Kommentera här: