Hoppeli hopp

Oj då ...
Nu har det blivit ett såndärt långt hopp sen förra inlägget...
Och ni som vi detta laget känner mej rätt väl och som läser här inser att det har gått lite neråt i mitt mående igen...
Och visst har ni rätt, på sätt och vis... 
Jag har kanaliserat på annat, plockat bär av olika sorter, bakat !, gjort sylt, rensat ut lite, skapat lite nytt.
Helt enkelt fått lite fokus bort på hur jag mår/mådde ....
De två sista dagarna har varit bra dagar!
 
Fan egentligen skulle jag vilja vara superuppriktig här och inte svamla som jag gör emellanåt!
Men det är inte bara vänner och folk i generell allmänhet som läser, utan även dem som mer än gärna skulle vilja se mej stå inför skranket, knäckt och tillintetgjord, och som gärna anmäler mig till myndigheter titt som tätt.
 
Så tyvärr får det bli lite svammel emellanåt, sorry
 
Givetvis baseras mitt mående på annan persons mående och agerande, så enkelt är det...
 
Tufft som fan, men "Du inser sällan hur stark du är tills att vara stark är det enda val du har"
 
Till något lightare ämne nu :-)
Kan verkligen rekommendera appen Lifesum jag pratade om i något inlägg sedan, den är verkligen toppenbra! Och ett bra mycket bättre resultat än väntat blev det på vågen så denna vecka förväntar jag mig ett stillestånd... då appen räknat ut en genomsnittlig tappvikt på 0,65 kg/v, så blev det dubbelt förra, alltså stiltje denna... eller... man kan ju hoppas på det bästa.
 
Planterat om lite blommor, satt upp en hylla i köket och funderar på vart jag ska hänga ett fat som en vännina gjuter åt mig. 
Sorterat ut kläder som jag tänker åka till flyktingförläggningen med.
Rensar lite mer i skåpen och funderar på loppis...
 
Skulle vilja ha en här ute på gräsplätten mellan husen,(för att jag inte orkar dra runt på en massa själv) bjuda in via fejjan till bakluckeloppis framåt sensommaren och ta en väldigt låg och symbolisk summa av dem som dyker upp, vi som bor i området kan ju ha loppis på våra tomter eller i våra garage. Win-win!
Känns som en toppenide, men jag tror inte min hjärna pallar att dra runt den :-(
 
Då vi båda jobbar typ hela sommaren och inte har någon semester har min underbare man bokat 24 timmar av kvalitetstid i Karlskrona i slutet av Juli, hotellövenattning, spa, restaurang.
Love u!
 
Nu dax att ta tag i dagen :-)
 
Kramar!

Kommentera här: