Mitt i månaden på det nya året

Så var då 2017 igång, med jobb och skola och för att inte tala om de förbannade sjukdomarna...
Hosta, feber, ont i halsen, you name it :-(
Verkar som det drabbat mig mest i nuläget, trött och orkeslös hela förra jobbveckan, ont i halsen och febrig denna lediga vecka som varit, hatar det!
Jag vill vara pigg och frisk, orka träna och gå mina promenader, inte sitta här och känna hur jag svettas trots att jag inte gör något, hoppas det är sista dagen idag och att det vänder för imon är det en ny jobbvecka och skolvecka och pengar på fredag, äntligen...
Det har varit en tuff januari... visserligen inget ovanligt, som det är varje år :-/
Men jag har klarat mig väldigt bra ekonomiskt om jag får säga det själv.... 
Jag räknade ut vad som blev över när alla utgifter var betalda i december hur mycket som blev över, delade det på 4 plockade ut kontanter och la i 4 kuvert, lämnade över dem i andra händer och sen har jag fått "veckopeng" varje tisdag :-)
Ja det låter säkert helt sjukt i mångas öron, men för mig har det fungerat.
Men jag kan ju inte annat än att säga att jag ser fram emot lönen nu i januari och att verkligen kunna fylla upp här hemma och inte leva vecka för vecka.
 
Min kost och min träning har ju givetvis inte varit så framgångsrik eftersom jag varit sjuk. dock har jag köpt Olga Rönnberg bok, Mat för aktiva kvinnor
Räknat ut mitt dagsbehov av protein, fett och kolhydrater. Däremot måste jag hitta mig en bra app där man får en bra uträkning av nämnda näringsämnen. Har använt mig av kostbevakningen men den har inte alltid det jag efterfrågar, får nog bli att ladda ner Lifesum appen igen :-/
Behöver ju ha riktig koll och inte bara halvdant då jag verkligen äter alldeles för lite och det resulterar i att de där faktiskt ynka kilon jag vill tappa...de är faktiskt bara 6 st som jag verkligen VILL ha bort sitter som berget...
Men till hösten.... september 2017 hoppas jag de äntligen har försvunnit :-)
 
Nåväl, nog om detta, dags att ta tag i dagen.... och disken då Wille har haft två kompisar som övernattat blir det en del disk... glas om inte annat :-)
 
Ha en fin söndag!
 
Kramar

Kommentera här: