Hello :-)

God morgon och hejsan på er!
Kanske inte skulle varit glad gubbe i rubriken, för just nu känner jag mej allt annat än glad faktiskt...
Jag känner mej... fet, ful och alldeles utmattad :-/
För att göra den negativa listan längre... trött, osocial, ledsen, arg, frustrerad... ja helt enkelt alldeles kass som både kollega, partner, mamma och vän...
Just nu består större delen av min tid att hålla näsan över vattenytan och bara andas, även det känns jobbigt vissa dagar...
Men det blir bättre, så småningom även om vägen dit kommer att vara tuff, kanske tuffare än vägen fram till vändpunkten...
Ja jag vet att jag är otydlig och flummig just nu, men saker och ting i allt detta är inte spikat och klart än utan när allt är klart berättar jag, tror kanske att min resa kan vara till hjälp och stöd för någon annan.
 
Vad jag kan göra något åt är punkt ett och två ;-)
Enkelt åtgärdat... sluta ät en massa skräp och återgå till det som en gång funkade... LCHF och gymmet ! Och boka en tid för att fixa fransar och naglar och en tur till frisören!
Min trötthet och allt slarv med mitt liv har ju denna än så länge ouppklarade bakgrund till grund. Inget kommer att vända över en natt är alla bitar är på plats utan då börjar jobbet...
Dock kan jag snarast börja med de bitar jag själv kan påverka :-)
Fast inte på Måndag... som man alltid säger :-)
 
Nä för fan! Kanske dax att sluta älta det jag inte i nuläget kan påverka ett dugg, besluten ligger på ett annat plan kan man säga, jag har i dagsläget gjort min del, nu är det för andra att jobba...
 
 
I min trädgård växer det och gror, lägger in några bilder i ett annat inlägg. Alla de pyttesmå grödor som Edward odlade upp i skolan har blivit till giganter och tagit över ALLT utrymme i lådan, de rankar ut sig över gräsmattan och det har börjat titta fram små prydnadspumpor i alla möjliga färger. Två stycken squash har kommit, en är klar för skörd och den andra måste växa till sig lite till, luktärtorna börjar snart blomma :-).
Det gamla igenväxta rabarberlandet fick en uppryckning och nu finns bara en planta kvar :-), barkduk och täckbark is da shit verkligen :-)
Lite planterade kryssbollar och solcellslampor ger ett trevligt och mysigt intryck :-)
 
Tänk att så lite som dessa rader fick mig genast att må lite bättre... för mig är att skriva terapi, du får allt så konkret och svart på vitt ...
 
Tack för att jag har språket och orden och förmågan att uttrycka mig, texter får mig att se klarare och mer strukturerat på mångt och mycket...
 
Nu kommer jag till och med att orka ta mej ur denna jäkla morgonrock och göra i ordning pizza degen till kvällens mat :-)
 
Tack <3
 
Kramar

Kommentera här: