"Lev bara för idag"

Läste jag alldeles nyss på en annan blogg...
Inlägget handlade om motivation...
Och visst är det kanske så man ska leva, bara för idag, för du vet inget om i morgon, faktiskt...
 
Kanske inte alltid är så praktiskt ibland behöver man ju planera i förväg, men att ta en dag i taget och hitta glädjeämnen i varje dag är nog bra.
Det får en liksom att överleva i en tuff tillvaro...
Jag lever nog rätt mycket för dagen när jag tänker efter...
Visst planerar jag en del men mycket blir på dagsformen...
 
Idag är jag tacksam för:
 
Jag är frisk
Jag har tränat
Maten till i em är klar
En maskin tvätt är klar
Jag har ett jobb
4 fantastiska barn
En man och en familj
Tak över huvudet och mat på bordet
 
Idag är en bra dag!
 
Lyssnar på mig själv, inser mina begränsningar mer och mer, tack!
 
Den totala uttmattningen, orkeslösheten, uppgivenheten och ångesten kommer i skov, lär mig hur jag ska hantera den, lyssnar på min kropp och utsätter den inte för påfrestningar i onödan...
Idag är en bra dag!
Söndag var en jävla skitdag, skulle gjort så mycket när jag lämnat av mannen i stan... handlat och uträttat lite annat...
Men näe, hjärnan sa NEJ!
Visste att det var ingen idé att kämpa emot utan rida ut stormen...
Tårar som faller utan synbar orsak, tröttheten som tornar upp sig likt ett oväder, omöjlig att mota bort...
Bara att åka raka vägen hem och krypa ner i sängen, sova bort nån timme, vakna glad och tillfreds att jag även denna gången löste det på egen hand.
Lyssna inåt, så viktigt!
Tacksam för stora barn som man kan förklara för och som man inte behöver "se till" hela tiden utan att man kan återhämta sig...
 
 
Dags att ta tag i dagen och bege sig mot jobbet!
 
Kramar

Kommentera här: