Hemkokt tomatsåsbas

tänkte vara sådär superduper hemmafru duktig och koka egen tomatsås till köttfärssåsen ikväll :-)
Och det blev lyckat, i med alla ingredienser i grytan, låt det koka ihop ett tag och sen, swosch ner med mixerstaven och voilá klart!
Gott blir det med och sen vet du ju vad du har i :-)
Inga extra grejor från A till Ö på den innehållsdeklarationen.
Vad jag önskar att jag hade tid och pengar att göra allt från grunden, men så är det inte fast 90% görs nog from scratch så att säga, aldrig att en mamma Scan köttbulle skulle våga sig in här ;-)
Fast är man på resande fot, duger det på sin höjd...
Jag bakar inte bröd, det är inte riktigt min grej, jovisst frallor till frukost eller så går väl bra, men jag hör till dem som är lyckligt lottade och kan köpa i affären för vi har inga allergier här.
 
Vädret verkar klarna upp, kanske kan bli en promenad i em... men bara kanske... letar efter min borttappade motionsmotivation... meeeen den är väl där på lut nånstans :-)
 
Nähe strax dax att bege sig iväg!

Kommentera här: