Helgen slut ...igen

Tiden går fort när man har roligt :-)
I fredags blev det träning light, dvs 700 m i bassängen, och det var fan i mej helvete svinkallt. Visst det var varmt på ytan när du kände med handen och när vi klagade och de mätte temperaturen visade den 28 grader... vid ytan ja :-( men inte sådär 50-60 cm under ytan, där var det max 20 brrrr.
Men jag simmade och barnen badade, mannen gav upp efter 10 min och gick in i bastun å sen badade inte han nåt mer.
Väl hemma åt vi tacopaj som jag förberett innan, bara att gratinera. Gjorde på mandelmjöl till mannen och mej, och den blev så otroligt god. Har innan varit lite dumsnål och gjort avkall på färdigt mandelmjöl, men icke sa nicke att jag mal eget mer, det blev skillnad som dag och natt mellan degarna, så även om det kostar lite extra så blir det mandelmjöl på påse :-)
Har passat på att handla hem all middagsmat för en hel månad, och med så billig färs på Citygross så blev det ca 8,5 kg (inköpt på olika dagar, då man bara fick köpa max 3 kg)
Älskar färs, går att variera i det oändliga :-)
 
Allmänna klagomål på min kaffebryggare, resulterade i den här :
 
 
Vet ej än om jag gillar den ... tycker inte kaffet smakar "som vanligt" :-)
 
Eftersom jag lyckades bränna min mixerstav och inte har kunnat göra smooties sen dess så fick det bli denna oxå :-)
 
 
Så nu kan vi testa proteinpulvret :-)
 
Och eftersom det är så kul att shoppa :-D och för att man tränar bättre i snygga kläder och eftersom det var lite kampanjer på Intersport så fick även dessa hänga med hem :-)
 
 
Dock är linnet inte orange som på bilden utan mer åt cerise/rosa
 
 
Denna fick oxå plats i påsen, då den gamla är ca 10 år gammal :-/
Kan bara tillägga att man känner sig väldigt " in place" med den om man säger så ;-) Som gjuten!
 
Var på loppis idag i Kalmar, barnen hittade två spel och en bättre kontroll till spelet än den gamla, ett par Hello Kitty byxor, rosa givetvis, till Bella blev det oxå :-)
 
En sats av denna ljuvliga glass/parfait har oxå vispats ihop i em, ingen apelsin då jag inte gillar det i glass eller choklad.
 
 
 
Dax att vika sista tvätten innan bilen styr mot Gullabo.
 
Fortsatt trevlig söndag!

Kommentera här: