I bland räcker inte tiden till

och inte motivationen heller :-/
Lilla skruttdatorn kan inte ansluta till nätverket vilket innebär att nu sitter man här och harvar på den mobila skiten igen... så segt :-(, men bättre än inget... har ju ett tag kvar av tiden innan det är uppsagt så det är väl bara att använda...
Veckan har varit helt ok, det blev shopping i torsdags när Ullis å ja å E var i stan och god mat på Zorbas... kan inte tillräckligt många gånger säga vilket fantastiskt jobb jag har :-)
 
Ledig fredag innebar god mat, ankbröstfilé med apelsinromsås och potatis/rostade grönsaker. Lite soffhäng med betoning på lite för strax efter nio var det gonatt :-)
Förmiddagspromenad på lördagen och sen var det dax för mannen att åka hem mot stan för jobb. Uttråkad och rastlös skrev jag en status på fejjan som ledde till ett Karlskronabesök, god middag och gofika :-). Fina syster Lina bjöd på middag, så skönt att inte laga hemma och gott var det, alla tummar upp från Wincent :-).
O och E var jätteglada, alla barnen lekte tillsammans och emellanåt var det svårt att fatta att det var 4 barn i lägenheten :-)
När vi skulle hem gömde O kusin Wincent i sängen för han ville inte att han skulle åka hem :-), det blev stort kramkalas innan vi lämnade det Olssonska residenset :-)
 
En snabbsväng in på Coop i Lyckeby för lite Mellogodis :-)
 
På väg hem var det jättedåligt väglag på Ramdalaslätten, strax efter Barnens Gård, öppna åkrar på bägge sidor gör att det alltid yr igen där även om det snöar eller som igår bara blåser :-(
Ja det stod iaf en bil på åkern, och den hade hamnat där just innan vi passerade. Kände instinktivt att klart jag måste stanna... faktiskt en skyldighet man har, men kände oxå att jag hade blivit en trafikfara om jag stannat där i modden så vi körde fram för att vända längre bort.
När vi vänt och närmade oss hade en privat polisbil sett olyckan och stannat så då kände jag att mitt samhällsansvar inte behövdes och vi hittade ett ställe att vända och fortsätta hem.
 
Ralf var bäst på Mello och Ulrik :-)
Army of Lovers är i vanliga fall en grupp jag gillar för att de bjuder på sig själva och är provokativa :-) men igår var de värdelösa, enda innehållet i deras uppträde var den tatuerade dansaren :-)
 
Vet inte om jag sagt det men fick brev från Vårdcentralen häromdagen, alla värden, lever, njurar, glukos, järnvärde mm var bra och inget avvikande någonstans så nu blir det ett besök till på torsdag då jag ska göra en ortostatisk blodtrycksmätning. Allt tyder på att jag har för lågt blodtryck :-(
Däremot är jag konstant trött :-(
 
Önskar ibland att det skulle vara enkelt...självklara saker, acceptans att vi är olika, acceptans att man inte kan ändra världen för sitt eget tycke och smak, att det inte finns "bättre och sämre" människor, att man inte medvetet behöver missuppfatta, förstora, kränka, hämnas...
 
Men men "what comes around, goes around"
 
Funderar på att baka något idag... är grymt sugen på "torra kakor", typ drömmar, hallongrottor, finska pinnar :-)
 
En stunds jobb stundar oxå framåt kvällen :-)
Nu en kopp kaffe till :-)
 
Ha en bra söndag!

Kommentera här: