Det regnar lite

men jag hann ju klippa lite av gräsmattan innan det började, man får vara glad för det lilla :-). Tar mej en liten snackspaus vid bloggen, äter Grisaknäcke och Nässelknäcke köpt på ostaffären i Falköping, där vi även inmundigade denna läckra buffe beståenda av ost i alla former, alla tiders LCHF tallrik.
 
På väg till Falköping stannade vi vid ett litet cafe på ett ställe som heter Ör, åt en supersmarrig peccannöt paj med glass.
 
Hela butiken är inredd i gammal stil, skyltarna på dörren är jättefina och intill låg det en underbar trädgårdsbutik.
 
 
 
 
Kan rekommendera Tant Bruns Café om ni är i Falköping, hon har riktigt goda vaniljbullar :-D
 
Regnet verkar dra bort och jag ska snart göra mat... pytt i panna på den oxfilé som blev över igår efter grillningen. Brukar passa på att laga och äta middag tidigare min "gåpånatt", sen blir det en vilopaus på soffan. Givetvis får jag ju inte glömma att gå in och hämta Playstationet som jag köpt av grannen så alla barn har nåt å göra innan sängdax ikväll :-)
 
 

Kommentera här: