en sån där varken eller dag

kan säga att dagen inte varit bra samtidigt som den varit riktigt bra...
Känner att det blir så mycket hemma som blir eftersatt med långa arbetsdagar, finns en anledningt till att jag älskade att jobba natt, jag hann med det hemma också. Tiden fanns alltid till tvätten, disken eller annat av vikt, det gör den inte nu eftersom det är jag som måste göra allt, det finns ingen som kan diska när jag dammsuger utan både och blir på min lott. Det underlättar att vara 2 :-) förutsatt att man är två om göromålen... har väl iofs varit van vid att dra 97% av allt även förr i världen, så är det.
Så jobba 2 nätter och ledig 4 är optimalt, då räcker både cashen och tiden.
Har verkligen nerprioriterat pengarna för barnens skull, för deras skull är jag inte uppsatt på timmar inom omsorgen mån till fre min lediga vecka. Det enda jag går in och tar är nätter, dels för att de sover när jag jobbar och jag sover när de är i skolan och givetvis för att det är bra betalt :-) De mår inte bra av att bli väckta och ivägkastade till fritids utan förvarning, för som timmis dag/kväll vet du typ ALDRIG när du ska jobba. Så om jag behöver uppbära försörjningsstöd så går jag dit med huvet högt, för att jag har gjort RÄTT prioritering gentemot min familj.
Jadå jag vet att du måste söka allt och sätta upp dej överallt för att få försörjningsstöd så troligen lär det inte bli så för det är inte värt den psykiska påfrestningen att inte veta.
Hellre är jag då hemma och försöker trolla så pengarna ska räcka i alla fall!
 
Hade ju tänkt mej att hitta mycket på IKEA idag, men nädå gardiner till köket och spegelvägg till sovrummet var det enda som lockade :-/, lite bröd och schampo på CG och pizza på Victoria i Kalmar var vad dagen erbjöd. Givetvis var det mysigt att gå och äta och barnen gillade att leka på IKEA, men det har varit en off dag idag... imon blir det lite jobb och sen är det efterlängtad ledighet och nyårsfirande :-)
 
Nästa vecka får det bli lite bad tror jag :-), mormor fyller ju oxå år så det blir SMÖRGÅSTÅRTA! och jag måste gå till gymmet :-) och så ska jag ju äntligen bli fin i håret, längtar såååååååååååååå även om bankkontot kommer att grina i flera veckor :-(, det är sällan eller aldrig jag lägger x antal tusenlappar på mitt utseende ... som om jag skulle behöva ;-) hahahahaha. Men kul ska det bli :-)

Kommentera här: